Wednesday 8 October 2014

TERTUTUPNYA PINTU TAUBAT

CUBA BAYANGKAN...

4.30 am kita bangun solat subuh, kemudian kita bersiap2 utk ke tempat kerja , sampai ofis jam 7:00 am , hari masih gelap .

Maybe kita anggap hari nak hujan , so abaikan . Masuk ofis , buat kerja apa yang patut , dan kita tgk jam 9:00am , sudah time nak pergi breakfast .

Keluar pintu ofis , suasana masih gelap , hitam pekat macam malam . Mungkin masih boleh dianggap hari nak hujan lagi . So abaikan.

Tapi kalo jam 12:00pm pun hari masih gelap . Apakah petanda itu ? keesokkan pun sama , buka tv semua orang kelam kabut menceritakan bahawa dunia ini sudah tiada lagi siangnya dan begitu juga dengan lusa . Masih tiada lagi matahari .

Tetapi pada hari keempat kita bangun pagi, kita dapat melihat matahari , tetapi jangan terkejut kerana matahari telah terbit dari
sebelah barat . Kehebatan ahli dunia akan mengatakan itu fenomena alam , tapi sedarkah kita itulah petanda besar yang paling awal sebelum tibanya hari kiamat !!

Maka telah tertutuplah pintu taubat . Yang bertaubat tapi Allah masih belum terima taubatnya juga akan ditutup pintu taubat . Saat itu , kita akan lihat satu fenomena luar biasa di mana golongan kaya akan keluarkan semua harta utk diinfakkan , golongan yang tidak pernah baca quran , 24 jam baca quran ,  golongan yang tak pernah solat jemaah akan berlari2 menunaikan solat secara berjemaah . Golongan yg x mnutup aurat , segera bertudung labuh .

Tapi sayangnya segalanya sudah tidak berguna lagi .

Starts from now on . Let's turn to Allah . He's never far away . Keep ur trust in Him . Raise ur hands n pray .

Allah panjangkn umur kita smpai harini supaya kita smpat BERTAUBAT.

No comments:

Post a Comment

Rampai Pagi Brunei