Sunday 4 July 2010

Hari Pertama tanpa mu : Pilu nya..

Segalanya bagai nak berulang kembali.. kenangan lalu.. peristiwa lalu.. mcm nak layan je pilu ni.. pegi jauh2.. tp nanti pasti dah jauh.. nak jalan2.. ronda2.. impian bersamanya utk ku pergi.. dah tinggal hanya impian yg tak pasti tak ku tunaikan lagi.. semoga dia gembira memenuhi impian keluarga. aku gembira dgn kecekalan dan kegembiraannya.. yg pasti aku tak akan lg melihat senyuman manjanya.. walau ia sudah lama hilang untuk ku..

Mungkin ini takdir buat ku.. untuk ku harungi lagi.. berseorangan.. tp yg pasti aku tak membuangnya dari hidup ku.. seperti kesilapan lalu.. Tetapi... kenapa pilu datang lagi?... tetap nak menjengah aku.. adakah aku ini sudah kembali melangkah ke alam fantasi ku..? aku sudah terjaga dari mimpi ku? ohhh... tidak.. aku hendak bermimpi lagi.. aku mencapai realiti di dalam fantasinya.. walau aku terasa perit di sana.. tp aku nak kembali ke alam fantasi itu lg.. aku nak mencari.. dan mencari..

Oh.. aku bagaikan kehilangan tenaga.. aku dah tak berdaya.. kenapa kepiluan ini terlalu menyeksakan.. aku rebah kali ini.. aku rebah lagi.. sebak dan menangis.. tiada siapa yg berada disamping.. aku kesunyiaan.. aku tak tahan merasa pedihnya.. buat pertama hari.. bagaimana nak ku laluinya... seminggu lg.. sebulan?.. atau setahun lg... aku dah tewas di pertama hari.. aku dah menangis.. aku dah meraung...

Aku tak sanggup... pulanglah... pulanglah... wahai isteri ku...

No comments:

Post a Comment

Rampai Pagi Brunei